Прескочи до съдържание

Япония за 7 дена + 2 в Сеул


Sun4o

Препоръчани мнения

За навигацията,ползвам maps.me ,особено за пешеходни турове е много добра.Има хубави карти за Япония,които проучвам в момента,но ще ги тествам по късно тази година.

 

Ииии ама значиии, хем не разирате хем спорите, на Сънчо момчето е фен на мотори, а всеки който малко от малко отбира от мотори ще ви каже, че по-велик от Honda CB 400 мотор няма! А по повод на колите мога да кажа само две думи - zum-zu

Фен/ка/ съм на Мазда! :)  ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Важноте е, че сме фенове на японските автомобили:), точка на спора.

Все пак един малък още един офтопик - Тойота е най-големия японски производител на коли в Япония и това е най-масовия автомобил там. Факт.

И....Самурайке, моЪт не фен на моторите. Слава Богу.

Ще разгледам maps.me, лошото е, че тази седмица ми е малко напрегната в началото, та ще видим Га. Благодаря ви.

 

Chandni, тия бисквитки са доста готини, предполагам, че стандартната скорост ще е достатъчна, все пак ще ни трябва за допълнение и помощ към трипа, а не за ровене във Фейса и гледане на клипове. Предимно ще ми трябва за Гугъл мапс-а, а другото голямо предимство е, че всеки посетен обект ще го има и в Уикипедията, тоест ще четем информацията на място, няма нужда от предварителни подготовки.

Мога ли да я взема някъде от Нарита, като кацнем и мога ли да я върна в Осака, както Люба е писала - в плик по пощата?

Редактирано от Sun4o
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За бисквидките - провери си наетите апартаменти - много от тях си вървят с такъв мобилен интернет, а като се трансферираш от място на място по гарите има безплатен.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Мога ли да я взема някъде от Нарита, като кацнем и мога ли да я върна в Осака, както Люба е писала - в плик по пощата?

Можеш, да. Изпращат ти я докъдето си избереш - кеф ти летището в Нарита (ние нашата точно там си я получихме - в пощата на 3-ия етаж), кеф ти в хотел, кеф ти до адрес... Тези 540 йени за доставка затова ги вземат. А вътре има предплатен плик с адрес, така че директно пъхаш "бисквитката" и пускаш в коя да е пощенска кутия.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Самурайке, я признай ти каква марка кола имаш. Мазда или Тойота?? :)

За себе си, ще кажа, че вече 15+ години съм с японски возила, само модели произведени там, а съм пробвал и от другите нации.

Връзка към коментар

Самурайке, я признай ти каква марка кола имаш. Мазда или Тойота?? :)

 

Е, аз политически коректно карам Тойота, щот Тойота ме храни. :) Ама съм карала и Хонда и Мазда. В интерес на истината тойотите са изключително надеждни коли, за семейно возила няма по-добро. Но за маниаци е друго. ;)

 

А ти не спамИ само, ами кажи как се оправи без нает нет - трудно, лесно, горе-долу...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз писах за нета някъде.

Нямах проблеми, на всяка гара, спирка, дори в някои влакове имаше  нет, разбира се и по местата където спахме. Не съм усетил дискомфорт, но и не държа да имам нет всяка минута, дори ми беше по-добре така.

Връзка към коментар

Аз не разбрах дали има сим карти само за разговори. Ние също не държим на нет всяка минута. Достатъчен ни е само вечер в хотела. Но телефонни разговори трябва да имаме през деня да се чуваме с децата.

Връзка към коментар

Аз не разбрах дали има сим карти само за разговори. Ние също не държим на нет всяка минута. Достатъчен ни е само вечер в хотела. Но телефонни разговори трябва да имаме през деня да се чуваме с децата.

Не няма, chandni беше обяснила, чуване - по SKYPE.

Връзка към коментар

Ами ако си наемеш нещо от airbnb с мобилен нет към него нещата се нареждат - по летища и гари нет има, а като се настаниш ще си имащ и бисквидка в джоба. :) И едни спестени 60-70 долара за вечеря с телешко :good:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не разбрах само, дневната карта за метрото (800 йени) в Токио включва ли линията Yamanote?

Защото тридневния пас, който се купувал от летището, не покрива тази линия.

И ако го купим тоя 3-дневен все пак, удобно ли е придвижването с него из Токио или е доста по-бавен от другите мапример - JR pass и Yamanote?

Редактирано от Sun4o
Връзка към коментар

Pass за 800 йени няма... Има за 600, 1000 и 1590. Този за 600 покрива само линиите на Tokyo Metro линиите. Другият, който е 1000 покрива Tokyo Metro и Toei Subway линиите, а ние ползвахме Tokyo Combination ticket (Kippu pass) от 1590 йени, който покрива всички линии на Tkyo Metro, Toei Subway и всички JR линии в Tokyo Metropolitan зоната. Според мен си заслужава, тъй като е трудно да обикаляш из Токио само с една компания, затова предпочетохме свободата от Kippu pass-a. 

 

http://www.tokyometro.jp/en/ticket/value/1day/index.html

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодаря, chandni:).

Искам да попитам за вторият билет, включващ Тokyo metro + Toei Subway, понеже това ще е май нашият тикет - смятам да взема 3-дневния, който се купува от летището за 1500 йени парчето - та този тикет:

- включва ли Одайба или трябва да се доплаща?

- бързо ли е придвижването с него или с Yamanote е най-добре. Имам предвид да не се лангъркам по 2 часа от точка до точка?

- откъде на летището се купува, предполагам, че ще си е лудница и там?

 

А ако си взема Kippu pass-a още на Нарита, той ще включва ли и придвижването до Токио?

 

И друго - към Alexander - тази Keisei main line гледам, че е 2740 йени от Нарита до Уено, а ти си писал 1030. Къде бъркам?

Връзка към коментар

1. Одайба не се включва в нито един пас - до там се ходи с компютърно управлявн влак по линията Yurikamome, който е на частна компания. Цената на билета за него е 380 йени в посока. Плащат се с предплатените IC cards (Pasmo или Suica)

 

2. Няма да се "лангъркаш" по 2 часа в никоя посока, но не мога да разбера въпроса ти... С кое дали е по-бързо придвижването? Subway и Metro-то не стигат до всяка зона, ще се налага да се ползват и JR влакове, ние затова си взехме комбиниран билет за всичко.

 

3. Ние бяхме с JR pass, но Kippu pass не покрива влака от Нарита до Токио... Той покрива JR влаковете в Tokyo metropolitan area, т.е. за самия град, а и виж изрисуваната на него карта - няма покритие до летището. Имаше някакви други пасове от летището (само сме чели за тях), които покриват придвижването до Токио и включват в деня на активирането им безплатен пас за метрото. Иначе летището си е доста голямо, трябва да намерите офиса на JR East - от там може да си купите и билети, и пасове. Мисля, че беше на 1-ия етаж JR офисът

Редактирано от chandni
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не знам къде гледащ, потвърждавам, че  аз платих толкова, колкото пише тук. За 2740 йени ще е друг с 10-на мин по-бърз вероятно. Имаше три различни вида по цени и бързина влакове.

3 дневен пас за всички метрата в Токио за 1500 йени има, ето го, аз платих толкова. Купих го от летището.

 

Билета за влака и паса ги купих след като показах от телефона снимки как изглеждат от сайтовете, иначе с приказки щеше е трудно!

Упътиха ме и ги взех от две различни гишета, които са на реда пред залата за пристигащи, там имаше и бюра-банки за обмяна, гишета за  сим карти и др. Летището не ми се строи много голямо на фона на някои европейски.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Sun4o, от Narita до Tokyo ползвахме NEX, защото бяхме с пас и той включваше Narita Express, но на връщане вече бяхме без пас и търсихме по-икономичен вариант и се качихме на някакъв по-обикновен (и малко по-бавен) влак, на който цената беше някъде наполовина на NEX и частния Keisei Skyliner (чиито цени бяха 2630 йени в посока). Дефакто цената за пътуването във всички е около 1300-1400 йени, но в NEX и Skyliner-a задължително се плаща и запазено място, докато в обикновения не се плаща за място. Места има достатъчно и без запазени, така че няма проблеми.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Сънчо,

 

Бъркаш вида влак - Александър се е придвижил с Limited Express, а ти гледаш цената за Скайланер.

 

От Нарита до Токио можеш да стигнеш по много начини, ако търсиш най-евтиния - това са автобусите Keisei Bus. С резервация са 900 йени, гледам и за 800 прИмоция имат. С тях стигаш до гара Токио и от там до Икебукуро (нали там ти беше апартамента ?) с метро или влак. Но не икономисваш нищо, защото Уено ти е по-близо до Икебукуро от Токио. Само ако полета ви е късен и вече влаковете са спряли - тогава автобуса е единствен вариант (но за късните и ранни авобуси билета е 2000 йени).

 

Тридневния пас за метрото който ти е предложил Александър излиза най-добре откъм цена-услуга. Можеш да го купиш от летището (на линка го има гишето) или BIC CAMERA магазина на гара Икебукуро. Ако не искаш да го активираш в деня на кацане се извозете до Уено с Експреса, после си купете билетче до Икебукуро и се настанете в квартирата. Отидете до огромния магазин за техника, разгледайте и си купете въпросния пас и си го ползвайте от другия ден. Пише, че се купуват ваучери от посочените места и после се обменя с паса на спирките на метрото.

С метро можеш да стигнеш почти до навсякъде - Шинджуку, Токио, Асакуса, Гиндза...На Одайба може само с частна линия, но там си купуваш билетче и толкоз. Ето ти карта на линиите на метрото, с пунктир наоколо е нарисувана и Яманоте - както виждаш метрото те отвежда до навсякъде, като е по-пряко за някои места и по-близо за други (като Роппонги, Асакуса). Линиите са цветово кодирани - гледаш кой цвят те води до дестинация и търсиш него на гарата. Свали си на таблет, принтни си, снимайси картата на метрото за личен комфорт (ще ти дадат и на място, но ще си спокоен като си планирал отдалеч).

 

Имай предвид, че пасовете не са винаги най-евтиния вариянт и не са задължителни. За да си избиеш цената на еднодневен пас трябва да се извозиш 3-4 пъти на метрото на ден. Така че планирай сутрешни и следобедни дестинации. В дни с по една дестинация - не ти трябва пас.

Редактирано от samuraika
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Взе да ми се изяснява вече транспортния въпрос.

Целта не е толкова цената му, която всъщност не е без значение, оти всеки разход се умножава по 4, а по-скоро максимално да си изясня всичко около придвижването от точка до точка, та да се лутам максимално малко по летища и гари. Че да не ми мине половината екскурзия на закрито:).

Кацаме в 19:40, докато се изсипем, багажи, паспортен контрол - ще мине 1 час, сигурно още 1 час ще изгубя в търсене на гишета и пазаруване (WiFi бисквитки, билети, пасове), още 1:30-2:00 часа за придвижване до Икебукуро и отиде миднайт. Че и с хостесата среща ще имам, ще ме чака на Икебукуро с хляб и японска сол (да не се бърка с английска).

Та това ми е и най-голямото притеснение засега - придвижването от летището и придвижването из Токио.

Връзка към коментар

В 21.30 си хващаш Кейсей експреса за Ниппори, там се мяткаш на Яманоте и си на Икебукуро в 23.02, ще ти струва 1200х4 йени.

Route2.

Мен ако питаш - не ти трябва бисквита. Хостесата да маха питката и соевия сос и да те посрещне с бисквитка. :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Взе да ми се изяснява вече транспортния въпрос.

Целта не е толкова цената му, която всъщност не е без значение, оти всеки разход се умножава по 4, а по-скоро максимално да си изясня всичко около придвижването от точка до точка, та да се лутам максимално малко по летища и гари. Че да не ми мине половината екскурзия на закрито :).

Кацаме в 19:40, докато се изсипем, багажи, паспортен контрол - ще мине 1 час, сигурно още 1 час ще изгубя в търсене на гишета и пазаруване (WiFi бисквитки, билети, пасове), още 1:30-2:00 часа за придвижване до Икебукуро и отиде миднайт. Че и с хостесата среща ще имам, ще ме чака на Икебукуро с хляб и японска сол (да не се бърка с английска).

Та това ми е и най-голямото притеснение засега - придвижването от летището и придвижването из Токио.

Сънчо, искаш ли да ти дам един пътеводител за Япония, дето всичко пише? На английски.

Връзка към коментар

Сънчо, искаш ли да ти дам един пътеводител за Япония, дето всичко пише? На английски.

Тц.

Но мерси за предложението. Няма да го ползвам, познавам се:)

Връзка към коментар

Взе да ми се изяснява вече транспортния въпрос.

Целта не е толкова цената му, която всъщност не е без значение, оти всеки разход се умножава по 4, а по-скоро максимално да си изясня всичко около придвижването от точка до точка, та да се лутам максимално малко по летища и гари. Че да не ми мине половината екскурзия на закрито:).

Кацаме в 19:40, докато се изсипем, багажи, паспортен контрол - ще мине 1 час, сигурно още 1 час ще изгубя в търсене на гишета и пазаруване (WiFi бисквитки, билети, пасове), още 1:30-2:00 часа за придвижване до Икебукуро и отиде миднайт. Че и с хостесата среща ще имам, ще ме чака на Икебукуро с хляб и японска сол (да не се бърка с английска).

Та това ми е и най-голямото притеснение засега - придвижването от летището и придвижването из Токио.

Знаеш ли какви са стомашните реакции след употребата на японска сол?

Аз не знам де...

Май ще трябва да направя едно ходене на море в Гърция през Април,за да имам време да разуча японските транспортни схеми.Засега имам инсталирани три приложения на таблета и колкото пъти се опитвам да разбера как да стигна от точка А до точка Б ме заболява главата и се отказвам.

Направо ме тревожи тази Япония с този транспорт,а и с тези цени не си е за подценяване.Пък и да уточня маршрут,то пък не се покрива от JR Pass и хайде сначале.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Проблемът не е в транспорта, а във времето, което ще ти отнеме да влезеш в материята.

Това са и моите притеснения. Принципно съм доста бърз и оправен, ама тая Токийска схема е на път да ми се опре:).

Нали ще съм прЪвия дръзнал за годината, ще споделям...срам, не срам:)

На ходилите им е лесно, акъл дават - не бой се, Росице...:), та да видим.

В Англия ми беше супер лесно метрото, тук казват, че в Токио не било по-сложно. А дано, ама...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.